Urząd Miejski w Jaworznie
Plac Górników 5
43-600 Jaworzno
pokój nr 103 i 104
tel. (+48 32) 618 17 77
e-mail:
Mieszkańcy Jaworzna mogą zgłaszać się do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów
- osobiście – w godzinach pracy Urzędu;
- telefonicznie tel. (+48 32) 6181 777;
- korespondencyjnie – Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów, Plac Górników 5, 43-600 Jaworzno;
- pocztą elektroniczną:
Miejski Rzecznik Konsumentów odpowiada jedynie na e-maile zawierające dane nadawcy.
Rzecznik wykonuje swoje zadania przez zapewnienie konsumentom bezpłatnych porad prawnych, występowanie do przedsiębiorców w spornych sprawach w formie mediacji. Rzecznik Konsumentów nie ma uprawnień kontrolnych, nie może wydawać nakazów, zakazów, nakładać kar.
W sytuacji, gdy konsument jest zainteresowany bezpośrednią pomocą rzecznika, polegającą na podjęciu interwencji u przedsiębiorcy powinien złożyć wniosek wraz z dokumentacją sprawy.
INFOLINIA KONSUMENCKA 801 440 220
W sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać:
pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16,
prowadzonej przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów,
od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00, opłata wg taryfy operatora.
Więcej na www.uokik.gov.pl