Przejdź do treści Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaworznie Strona Główna

Najnowsze informacje, wydarzenia, komunikaty

26.09.2016

Wycieczka edukacyjno-integracyjna do Zatorlandu

W dniu 16 września 2016 r. dzieci i młodzież z rodzin zastępczych miały możliwość uczestniczyć w wycieczce edukacyjno-integracyjnej do Parków Edukacji i Rozrywki w Zatorlandzie. Celem wycieczki było zdobycie i poszerzenie wiedzy o prehistorii naszej planety w sposób niekonwencjonalny oraz integracja. Naszą całodniową przygodę rozpoczęliśmy słonecznego wrześniowego poranka z uśmiechem na twarzach i ekwipunkiem na plecach. Po krótkiej autokarowej podróży dotarliśmy do celu. W pierwszej kolejności skorzystaliśmy z seansu w kinie 5D extreme. Wyświetlono nam film o zagładzie dinozaurów, który zrobił na wszystkich wielkie wrażenie i wzbudził niemałe emocje. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Park Ruchomych Dinozaurów, który znajduje się na gęsto zalesionym terenie wśród wielowiekowych drzew. Przez Park wiedzie ścieżka edukacyjna prezentująca dawne życie dinozaurów. Przy wejściu przywitała nas przemiła pani przewodnik, która wprowadziła nas w przeszłość. Poczuliśmy się tak jakbyśmy przenieśli się w czasie. Pośród drzew spostrzec można było ożywione modele dinozaurów, zarówno tych mniejszych, jak i gigantycznych gadów, które niegdyś żyły na Ziemi. Ścieżka edukacyjna kończyła swój bieg przed Muzeum Szkieletów i Skamieniałości, w którym poza kolekcją skamieniałych zwierząt – ważek, ryb, ptaków, obejrzeliśmy również elementy szkieletów dinozaurów i ich jaja oraz zobaczyliśmy ekspozycję minerałów i kamieni ozdobnych.  W Parku Mitologii na wodzie mogliśmy zobaczyć pięknie odwzorowane figury greckich bogów, herosów, bohaterów, mitycznych stworzeń i usłyszeć ich historię. Wśród nich prawdziwą atrakcję stanowił latający Dedal i Ikar, gromowładny Zeus z prawdziwym piorunem, Achilles walczący z Hektorem, Herakles pokonujący hydrę czy Perseusz ratujący Andromedę przed morskim potworem. Podczas rejsu tramwajem wodnym stanęliśmy oko w oko ze Sfinksem, usłyszeliśmy szczekanie trzygłowego Cerbera i zobaczyliśmy jak Demeter walczy z gigantem. Pływające statuy i mityczne sceny usytuowane na malowniczym stawie zrobiły na nas duże wrażenie. Mogliśmy również zobaczyć rekonstrukcję ruin świątyni Apollina z Delf, wejść do wnętrza konia trojańskiego i spróbować szczęścia w labiryncie Minotaura - wszyscy dotarli szczęśliwie do wyjścia. Duże zainteresowanie wzbudził pokaz tańczących fontann, gdzie można było sterować przebiegiem widowiska przy dźwiękach muzyki klasycznej. Po krótkiej przerwie przeznaczonej na posiłek ruszyliśmy dalej. W związku z organizowanym przez Zatorland "Dniem Uśmiechu" najmłodsi uczestnicy zaproszeni zostali do wspólnej zabawy i konkursu plastycznego pod tytułem "Uśmiech jest jak słońce". Wszyscy obdarowani zostali nagrodami i słodkościami. Nasza wychowanka miała również możliwość wystąpić na scenie i zaśpiewać. Kolejną atrakcją, na którą dzieci oczekiwały z radością był Lunapark, a w nim m. in. Karuzela Rekin, Autodrom, Dinocoaster, Kulkoland. Wszyscy oddaliśmy się lunaparkowym szaleństwom. Na zakończenie naszej wyprawy była jeszcze krótka wizyta w sklepiku z pamiątkami, gdzie każdy mógł kupić jakiś drobiazg. W trakcie powrotu do Jaworzna już zaczęliśmy planować kolejną wyprawę.

Nasza wycieczka mogła odbyć się dzięki dofinansowaniu ze środków budżetu Miasta – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, za co serdecznie dziękujemy.